Borgerhoff & Lamberigts gebruikt cookies om uw surfervaring beter te maken.
Akkoord

Waar ben je naar op zoek?

Auteurs

Engels Cedric

Cedric Engels (1987) heeft altijd al veel noten op z’n zang gehad. Het leek dus niet meer dan logisch dat hij rond de eeuwwisseling - na een jeugd tussen de platen van zijn ouders - samen met zijn broer Didier het eclectische dj duo Hermanos Inglesos boven de doopvont hield.

Op het ritme van een rechtenstudie aan de UGent ging het in crescendo. Terwijl Cedric platen bleef draaien, keerde hij zijn kar: van deejay naar producer, en een album bij PIAS en signing bij Sony Music volgden. Hij besloot zijn rechtenstudies met een specialisatie in Intellectueel Eigendomsrecht en een thesis over ‘Sampleminds In The Music Industry’.

Volgende strofe: Londen. In 2011 koos Cedric de SAE/Middlesex University als alma mater en volgde een jaaropleiding als sound engineer. Het zou zijn muzikale toekomst in een professionele plooi leggen. Terug in België richtte Cedric het Gentse sound agency Roundhouse op. Het bedrijf bracht het concept van sonic branding binnen de Belgische landsgrenzen en zette haar verhaal vanaf voorjaar 2018 verder als Sonhouse. Voor klinkende namen als Coolblue, Spa en Stad Gent of producties voor De Dag, Bevergem en La vie d’Adèle ontwikkelt Sonhouse geluidsidentiteiten voor film, tv en merken.

Geïnspireerd tijdens zijn passage in Londen door Martin Lindstroms’ Brand Sense is Cedric uitgegroeid tot een ambassadeur van de kracht van geluid. Na talks en keynotes voor o.a. TED, OFFF Festival en Vlerick Business School onderstreept Cedric zijn persoonlijke missie met dit boek, voor wie naast voelen òòk horen wil.