Borgerhoff & Lamberigts gebruikt cookies om uw surfervaring beter te maken.
Akkoord

Waar ben je naar op zoek?

Over ons

Rebels with a cause

Steven Borgerhoff werkte bij Q-Music en was op zoek naar een uitgever voor zijn boek ‘Heroes’, over de muzikale helden van Belgische artiesten. Kristof Lamberigts was aan de slag in de uitgeverswereld. Beiden vonden dat het uitgeven van boeken anders en beter kon. En dus begonnen ze met hun eigen uitgeverij ‘Borgerhoff&Lamberigts’. Aan de keukentafel. Hoopvol, ambitieus en against all odds. Het was decennia geleden dat er in Vlaanderen nog een nieuwe uitgever opgedoken was. Hun plan was dus, inderdaad, vermetel. 

Tussen Brussel & Brugge

Borgerhoff & Lamberigts werd gevestigd tussen Brussel en Brugge, in Gent dus. Het succes trad bijna onmiddellijk in met de faction-reeksen True Crime en Mysteries, met de opstart van de reeks sportbiografieën Icons of Sport en met enkele opvallende culinaire boeken. Zowel het aantal als de verscheidenheid aan uitgaven werden, zeker met de uitbreiding van de personeelsformatie, al snel de hoogte ingejaagd.

Meesters in de non-fictie

Momenteel realiseert B&L boeken binnen acht fondsen: actua, sport, art, culi, lifestyle, pop culture, thrillers en young adult&kids.

Maar de constante bleef:

  • veel aandacht voor een originele en frisse vormgeving en een aparte ‘B&L’-stijl, al bekroond met verschillende grafische prijzen
  • het grotendeels uitgaan van eigen, originele ideeën en concepten, met de klemtoon op Vlaamse content, in vol constructief overleg met de auteur en andere partners
  • grote nadruk op een intensieve pers- en promotie-aanpak en op ruime commerciële acties, met de bedoeling het potentieel van elk boek te benutten en elk boek 'een leven te geven'

Enkele hoogtepunten

2005
30 april - Opschudding in de boekenwereld. Borgerhoff & Lamberigts ziet het licht.
2010
Borgerhoff & Lamberigts verhuist naar een nieuw pand in het hart van Gent. Dit betekende meteen de start van een hele reeks bestsellers die van B&L in de non-fictie de meest succesvolle en meest spraakmakende uitgeverij van het land maken.
2011
We beginnen met een televisie-productiehuis in Leuven. Kris Hoflack start het op, waarna de dagelijkse leiding overgenomen wordt door Steven Borgerhoff en Isabelle Baele.
2014
We nemen een belangrijke participatie in Belmodo, het fashion content house van Tiany Kiriloff. Belmodo is de grootste onafhankelijke speler in de online fashion media.
2015
De start van de succesreeks Nooit meer diëten van Sandra Bekkari. De culinaire boekenreeks zal de komende jaren de top 10 in Vlaanderen domineren en in TV-format op VTM te zien zijn.
2017
We nemen een meerderheidsparticipatie in TAGMAG, een nieuwssite en community voor jongeren. Daarnaast start B&L een academische imprint: Owl Press.

"Borgerhoff&Lamberigts streeft ernaar met zijn content de 360 graden van de markt volledig te bestrijken. Dat is volgens ons het businessmodel van de toekomst."

Kristof Lamberigts

"Als uitgever moet je de tijdsgeest goed aanvoelen en die vertalen naar een sterke inhoud. Giet die ideeën in een aantrekkelijke vorm en zet sterk in op promotie."

Steven Borgerhoff